[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3635: ob_start(): function 'zlib' not found or invalid function name
SBTFORUM.NO - Forum for Staffordshire Bull Terrier, Staffordshire Bull Terrier Forum, Informasjon om Staffordshire Bull Terrier SBTFORUM.NO • Se emne - Terrierspesialen 2013

Terrierspesialen 2013

Her kan dere diskutere utstillinger, inkludert resultater.

Re: Terrierspesialen 2013

Nytt innlegg Trym&Stine » 14 Jun 2013, 12:28

Du skal uansett være stolt over det dere har fått til :WIN: Det vil alltid være folk som surmuler over dommeren når dems hunder ikke gjør det bra, det behøver ikke å bety at dommeren ikke er flink!
Metal Staff Blackeyed *Trym*
INT NORD UCH Canestellas Diamonds Are Forever *Tuva*
Norwegian Bull Astronomy Domine *Vigdis*

<3 Tagstane Norwegian Queen *Bodil* <3
Brukerens avatar
Trym&Stine
Veteran

Presentasjon: viewtopic.php?f=20&t=202
Land: Norge

Nytt innlegg Iren » 14 Jun 2013, 12:37

Ikke for å sprute mer bensin på bålet - men en dommer skal ikke "tolke" rasestandarden - det er en teknisk bit som omhandler konstruksjonen på hunden.. Går jo ikke an å tolke ståører som noe annet enn ståører? Eller dårlige vinkler som noe annet enn det det er? Eller høy haleføring? Eller for høy generelt? Hva med framskutte skuldre? Men dommeren kan jo velge å drite i standarden - det er noe annet.. ;)

Når det er sagt så masse grattis til Nayeli og NUCH! :love0032: - og til de som er fornøyde ellers! :Bra!:
Great Chief's Demolitian Man *Veyron*
http://www.stamtavler.com/dogarchive/de ... ?id=114661
NJV-12 Jajcas Dream Diamond *Viper*
http://www.stamtavler.com/dogarchive/de ... ?id=136648
Brukerens avatar
Iren
Veteran

Presentasjon: viewtopic.php?f=20&t=10

Nytt innlegg ingvass » 14 Jun 2013, 12:52

Trym&Stine skrev:...Det vil alltid være folk som surmuler over dommeren når dems hunder ikke gjør det bra, det behøver ikke å bety at dommeren ikke er flink!

Hvor? Aldri møtt.... :daueravlatter:
Brukerens avatar
ingvass
Multichampion

Presentasjon: viewtopic.php?f=20&t=153

Nytt innlegg Iren » 14 Jun 2013, 13:00

ingvass skrev:
Trym&Stine skrev:...Det vil alltid være folk som surmuler over dommeren når dems hunder ikke gjør det bra, det behøver ikke å bety at dommeren ikke er flink!

Jeg er ikke sur for at Viper fikk blått bare så det er sagt! Det går opp og ned i utstillingsverdenen :D Trodde vi diskuterte saklig her - men det virker som om det er vanskelig! Ikke meningen å trekke inn enkeltresultater eller enkelthunder, mer en saklig diskusjon burde jo gå an å få til!
Brukerens avatar
Iren
Veteran

Nytt innlegg Trym&Stine » 14 Jun 2013, 13:56

Iren skrev:Ikke for å sprute mer bensin på bålet - men en dommer skal ikke "tolke" rasestandarden - det er en teknisk bit som omhandler konstruksjonen på hunden.. Går jo ikke an å tolke ståører som noe annet enn ståører? Eller dårlige vinkler som noe annet enn det det er? Eller høy haleføring? Eller for høy generelt? Hva med framskutte skuldre? Men dommeren kan jo velge å drite i standarden - det er noe annet.. ;)

Når det er sagt så masse grattis til Nayeli og NUCH! :love0032: - og til de som er fornøyde ellers! :Bra!:

Du har lest standarden? Den er breeeeed! Og kan tolkes ganske forskjellig av to forskjellige folk. Men hva er f.eks dårlige vinkler? I standarden står det at knærne skal være velvinklet, jaha? Hva er velvinklet? Trym har fått gode vinkler av dommere og knappe vinkler av dommere, hvem tar feil? Eller tar noen feil? Haser: Korte, javel men hvor korte? Snute:kort, igjen hvor kort?

Det er ikke bare bare å være dommer tydeligvis når man skal tilfredstille alle eierene til de forskjellige Staffene som finnes.

Så jeg annbefaler alle lese standarden som den er og ikke tolk hva du selv mener! Umulig.

Brukerens avatar
Trym&Stine
Veteran

Nytt innlegg Trym&Stine » 14 Jun 2013, 13:58

Iren skrev:
ingvass skrev:

Jeg er ikke sur for at Viper fikk blått bare så det er sagt! Det går opp og ned i utstillingsverdenen :D Trodde vi diskuterte saklig her - men det virker som om det er vanskelig! Ikke meningen å trekke inn enkeltresultater eller enkelthunder, mer en saklig diskusjon burde jo gå an å få til!

Man trekker inn enkelthunder når man legger ut sin misnøye av dommeren i en utstillingstråd der utstillingen har funnet sted. Det er liksom ikke så kult for de som har gjort det bra når dommeren blir "hånet" av andre.

Brukerens avatar
Trym&Stine
Veteran

Nytt innlegg ingvass » 14 Jun 2013, 14:17

Standarden er jo nesten like vid som Mjøsa :Underholdende:
Brukerens avatar
ingvass
Multichampion

Nytt innlegg sunasu » 14 Jun 2013, 14:35

Trym&Stine skrev:
Iren skrev:Ikke for å sprute mer bensin på bålet - men en dommer skal ikke "tolke" rasestandarden - det er en teknisk bit som omhandler konstruksjonen på hunden.. Går jo ikke an å tolke ståører som noe annet enn ståører? Eller dårlige vinkler som noe annet enn det det er? Eller høy haleføring? Eller for høy generelt? Hva med framskutte skuldre? Men dommeren kan jo velge å drite i standarden - det er noe annet.. ;)

Du har lest standarden? Den er breeeeed! Og kan tolkes ganske forskjellig av to forskjellige folk. Men hva er f.eks dårlige vinkler? I standarden står det at knærne skal være velvinklet, jaha? Hva er velvinklet? Trym har fått gode vinkler av dommere og knappe vinkler av dommere, hvem tar feil? Eller tar noen feil? Haser: Korte, javel men hvor korte? Snute:kort, igjen hvor kort?

Det er ikke bare bare å være dommer tydeligvis når man skal tilfredstille alle eierene til de forskjellige Staffene som finnes.

Så jeg annbefaler alle lese standarden som den er og ikke tolk hva du selv mener! Umulig.

Akkurat dette skulle jeg til å skrive også... :P hva er egentlig velvinklet? hva er kort snute, og hva er FOR kort og FOR lang? og hva med stoppen, det står "markert stopp" i standarden.... vel, HVOR markert skal den være?? i forhold til fks en Flatcoat så har jo omtrent alle staffer markert stopp.... eller hva med "bred skalle"......javel, hva er en bred skalle, og i forhold til hva?
En rasestandard er selvfølgelig satt for å følges, men den blir tolket forskjellig av alle, også av dommere, det er jo det som er jobben dems...!;) de SKAL jo faktisk tolke standarden slik de ser den, og det gjør de jo også, så til de grader... :P

Jeg syns (og nå tenker jeg ikke på noen som helst spesiell staff!) at tendensene til fremelsking av ekstreme rasetrekk begynner å ta form hos staffen også... med snuter så korte at de nærmest er ikkeeksisterende og hundene har pusteproblemer, skaller så breie at hunden nesten ikke klarer å holde hodet oppe (litt på spissen), og en kropp så kompakt at den har vanskelig for å bevege seg normalt/vaske seg/klø seg..... Men noen liker den type staff også, og har tolket rasestandarden dithen at jo kortere snute jo bedre, jo mer kompakt jo bedre, eller jo mer stopp jo bedre.....! Det kan faktisk bli for mye av det gode også, og da går det utover sunnheten til hunden, og det er jo heller ikke bra.... Men nå spora jeg helt av, sorry.....! :lolflagg: :lolflagg: :Rulez:

og tusen takk Iren :love0032: :love0032:
Life is like a box of chocolate, you never know what you get....

NUCH Rock On All You Want *Nayeli* <3
N4 No Tears For Strangers-SullyErna *Sully* <3
sunasu
Unghund

Presentasjon: viewtopic.php?f=20&t=2451

Nytt innlegg Nolte » 14 Jun 2013, 14:39

oh my :Underholdende:

Har aldri blitt klok på dette egentlig, hvorfor folk tar dette med utstilling så personlig. Det er en dommers mening tolket ut i fra standard - hvorvidt vinkler, overlinje, høyde bla bla bla blir vektlagt er opp til den enkelte dommeren og det er vel den meningen man betaler for å få skrevet ned på et stykke papir.
Hilsen
Nolte
Brukerens avatar
Nolte
Champion

Presentasjon: viewtopic.php?f=20&t=117

Nytt innlegg Trym&Stine » 14 Jun 2013, 14:43

Jeg vil vel si at Bulldogen har en kort nese og Schæferen er velvinklet, men vi vil vel ikke ha det sånn? Det står liksom ikke i standarden dems at Schæferen skal være helt forjævelig vinklet eller at Bulldogen skal ha ekstrem kort snute.

Brukerens avatar
Trym&Stine
Veteran

Nytt innlegg Trym&Stine » 14 Jun 2013, 14:43

Nolte skrev:oh my :Underholdende:

Har aldri blitt klok på dette egentlig, hvorfor folk tar dette med utstilling så personlig. Det er en dommers mening tolket ut i fra standard - hvorvidt vinkler, overlinje, høyde bla bla bla blir vektlagt er opp til den enkelte dommeren og det er vel den meningen man betaler for å få skrevet ned på et stykke papir.

Hadde blitt kjedelig om alle dommere tolket standarden likt og samme hund vant hver gang :Lættis:

Brukerens avatar
Trym&Stine
Veteran

Nytt innlegg ingvass » 14 Jun 2013, 14:45

Trym&Stine skrev:

Hadde blitt kjedelig om alle dommere tolket standarden likt og samme hund vant hver gang :Lættis:

Nei det syns jeg ikke. Da hadde våre hunder alltid vunnet. Finnes ikke feil på de :Bra!:
Brukerens avatar
ingvass
Multichampion

Nytt innlegg sunasu » 14 Jun 2013, 14:56

Trym&Stine skrev:
Iren skrev:
ingvass skrev:

Man trekker inn enkelthunder når man legger ut sin misnøye av dommeren i en utstillingstråd der utstillingen har funnet sted. Det er liksom ikke så kult for de som har gjort det bra når dommeren blir "hånet" av andre.

:Bra!:

Jeg driter egentlig i hva folk mener, de må få mene det de vil, jeg er uansett stoooorfornøgd med at en RASEdommer som kun dømmer staff (etter det jeg har funnet ut hvertfall) og som har dømt staff i mange år satte opp MIN hund som beste tispe, hvor kult er ikke det liksom?! :WIN: :lolflagg: ingen som klarer å dra meg ned fra den lille rosa skyen min enda... :lolflagg: :lolflagg:

Nayeli har mange blåsløyfer ho, faktisk SEKS stk (talte over nå).....!! og på de utstillingene hvor vi har fått blått så skjønner jeg hvorfor, for Nayeli, som alle andre hunder, har sine svakheter.... og vi har dårlige dager...og vi har hatt dommere som ikke liker "typen" til Nayeli.... Har til og med hatt en dommer som har sagt at ho ryker ut på blått fordi ho har boxerfarger!?! for den dommeren mente at alle staffer skulle vært mørke... men det er helt greit, jeg har betalt en dommer for å si hva de mener om min hund, jeg kan ikke forvente at ALLE syns ho er korrekt..... sånn er det bare, dommere tolker rasestandarden like forskjellig som oss "vanlige" folk..... :)
Det er hva dommeren ser og vektlegger den dagen som gjelder, og hvor godt man klarer å vise fram hundens gode sider...!:) (og evnt ikke vise fram de dårlige,hehe...)

Jeg gleder meg over de som vinner/gjør det bra selv om vi får blått jeg, og håper heller at det går bedre med oss neste gang.. :lykketil:

sunasu
Unghund

Nytt innlegg sunasu » 14 Jun 2013, 15:10

Trym&Stine skrev:

:Bra!: :Bra!: :Bra!: :Bra!:

sunasu
Unghund

Nytt innlegg Iren » 14 Jun 2013, 15:26

Tror ikke dere skjønner hva jeg mener - og orker ikke forklare enda en gang.. Og hvis noen er blitt fornærmet så er det bare og beklage.. Nå kan vel egentlig denne diskusjonen fortsette i en annen tråd - har vel ikke noe lenger med TS å gjøre all den tid det nå dreier seg om rasestandard og følging av den.. ;-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Brukerens avatar
Iren
Veteran

Nytt innlegg sunasu » 14 Jun 2013, 15:27

Iren skrev:Tror ikke dere skjønner hva jeg mener - og orker ikke forklare enda en gang.. Og hvis noen er blitt fornærmet så er det bare og beklage.. Nå kan vel egentlig denne diskusjonen fortsette i en annen tråd - har vel ikke noe lenger med TS å gjøre all den tid det nå dreier seg om rasestandard og følging av den.. ;-)

:love0032: JEG er ikke fornærma altså! :love0032: just so you know... :)

sunasu
Unghund

Nytt innlegg sunasu » 14 Jun 2013, 15:32

Skrållan skrev:Gratulerer til alle som gjorde det bra i går :Duskedame:

Spesielt HURRA for Nayeli med championatet :WIN:

tusen takk :inlove: :inlove:

sunasu
Unghund

Nytt innlegg Iren » 14 Jun 2013, 15:44

Bra sunasu! Mitt innlegg var ikke ment som kritikk av enkelthunder - men en oppfølging av tidligere innlegg vedr rasestandard og tanker rundt dette.. ;-)

Brukerens avatar
Iren
Veteran

Nytt innlegg sunasu » 14 Jun 2013, 15:58

Iren skrev:Bra sunasu! Mitt innlegg var ikke ment som kritikk av enkelthunder - men en oppfølging av tidligere innlegg vedr rasestandard og tanker rundt dette.. ;-)

skjønner det, no hard feelings :)

sunasu
Unghund

Nytt innlegg camilla85 » 16 Jun 2013, 11:52

Seine gratulasjoner herifra!;
Gratulerer til den nye NUCH!!! moro :) :Norsk: :WIN:
Og gratulerer Til alle andre fornøyde og plasseringer.

Vi gikk ut med blå selv den dagen. Men fornøyd med kritikken syns han var fair! Stemte bra med hva jeg mener om henne også.
Sist endret av camilla85 den 16 Jun 2013, 19:25, endret 1 gang
~Krissvel`s Magic Marvin 25.05.06~

EWP 4 Gr Ch EWP 5 Ch EWP 6

~ Bravestaff's Golden Princess 23.06.12' ~
Brukerens avatar
camilla85
Multichampion

Presentasjon: viewtopic.php?f=20&t=40

ForrigeNeste

Gå til Utstillingsringen

Hvem er i forumet