[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3635: ob_start(): function 'zlib' not found or invalid function name
SBTFORUM.NO - Forum for Staffordshire Bull Terrier, Staffordshire Bull Terrier Forum, Informasjon om Staffordshire Bull Terrier SBTFORUM.NO • Se emne - Terrierspesialen 2013

Terrierspesialen 2013

Her kan dere diskutere utstillinger, inkludert resultater.

Re: Terrierspesialen 2013

Nytt innlegg MoniKa » 10 Jun 2013, 22:30

Selv om jeg ikke er enig i det meste av bedømmelsen og farge på sløyfene må jeg si at jeg syntes de fleste kritikkene stemte bra.
Syntes det var positivt at han faktisk skrev hva han syntes om hundene og ikke bare de standard kjedelige hvor alle får helt like kritikker :Cool:
Bilde
Brukerens avatar
MoniKa
Champion

Presentasjon: viewtopic.php?f=20&t=22

Nytt innlegg Kremfjes » 10 Jun 2013, 23:03

Det hadde vært helt greit om han skrev det som faktisk var "feil" på/med hunden. Men å skrive ting som ikke er riktig, blir helt feil for meg. Jeg er iallefall ikke enig i de kritikkene vi fikk og jeg er fullt klar over de feil/mangler våre hunder har.

Men jeg er enig at man får ofte mange kjedelige kritikker :)
Mvh
Lars og Heidi
www.foreverdiamond.no
Brukerens avatar
Kremfjes
Unghund

Presentasjon: viewtopic.php?f=20&t=49

Nytt innlegg Trym&Stine » 10 Jun 2013, 23:09

Men det var jo dommeren som dømte, og det han så han for dagen ;) Trym fikk jo at han var for leppete, det har han aldri før fått, men denne dommeren synes da det, og det er helt fair for meg.
Metal Staff Blackeyed *Trym*
INT NORD UCH Canestellas Diamonds Are Forever *Tuva*
Norwegian Bull Astronomy Domine *Vigdis*

<3 Tagstane Norwegian Queen *Bodil* <3
Brukerens avatar
Trym&Stine
Veteran

Presentasjon: viewtopic.php?f=20&t=202
Land: Norge

Nytt innlegg MoniKa » 10 Jun 2013, 23:12

Man får ta det for det det er, en persons mening den dagen, som man faktisk har betalt for å få.
Våre kritikker stemte bra, om jeg syntes det er riktig å gi blå for det er en helt annen sak ;)
Bilde
Brukerens avatar
MoniKa
Champion

Presentasjon: viewtopic.php?f=20&t=22

Nytt innlegg Kremfjes » 10 Jun 2013, 23:29

En ting er å ha en mening, en annen ting er hva realiteten er. Det er helt greit at han synes mine hunden var dritt stygge, men ta de for de feilene de har, ikke finn på ting!
Ja, jeg har betalt for å stille for han, men jeg forventer også at en dommer dømmer i forhold til en rasestandard. Det er hovedoppgaven, hans personlige mening bør komme i andre rekke.
Mvh
Lars og Heidi
www.foreverdiamond.no
Brukerens avatar
Kremfjes
Unghund

Nytt innlegg Trym&Stine » 10 Jun 2013, 23:33

Alle dommere dømmer etter personlig mening, så det kommer man nok ikke utenom. Men han synes vel det var feil da, det er vel ikke verre enn det? Så tar man det med en latter og går videre.

Brukerens avatar
Trym&Stine
Veteran

Nytt innlegg Therese » 10 Jun 2013, 23:36

Alle vi her inne har forskjellige meninger ang hva som er vesentlige mangler og hva som er en bra hund, og sånn er det vel med dommerene også. Sokken fikk helt korrekt kritikk (ifølge meg), men det sto ikke mye negativt der for han hadde glemt å skrive om snuta hans. Så utfra kritikken å dømme er det rart han fikk en blå, men utfra hva Monika sa han hadde gjort (tatt rundt snuta og omtrent ristet på hodet :Lættis: ) så skjønner jeg det. Tror ikke de finner på ting, er vel mer som Stine sier at det er det han ser der og da! Hvor riktig det er kan sikkert diskuteres noen ganger :lol:
JYPLINGEN:
CELUNAS GRAND SLAM (SOKKEN)
PRINSESSEN:
N UCH NV' 08 GOODSTAFF' S VILDVITTRA (PAMELA)
ENGELEN:
INT NORD N S DK UCH NV' 00- 05 GOODSTAFF' S JUST A DASH (LUDVIK)
Brukerens avatar
Therese
Veteran

Presentasjon: viewtopic.php?f=20&t=50

Nytt innlegg kristin_nord » 10 Jun 2013, 23:40

(Sånn egentlig helt utenom hva tråden handler om) men kan noen forklare farger på sløyfer? Så er det enkelt å følge med :lol: *helt uten utstillingsviten*

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2
Brukerens avatar
kristin_nord
Åpen

Presentasjon: viewtopic.php?f=20&t=4653

Nytt innlegg Kremfjes » 11 Jun 2013, 00:08

Som jeg sier, menig er en ting, det som står i standarden er noe annet, og det er det han bør forholde seg til som dommer! Hans mening og det han foretrekker bør komme i andre rekke.

Kanskje ikke han finner på ting, men rett og slett trenger nye briller :lolflagg:
Mvh
Lars og Heidi
www.foreverdiamond.no
Brukerens avatar
Kremfjes
Unghund

Nytt innlegg ingvass » 11 Jun 2013, 00:16

Hvorfor gidder dere å stille om dere ikke tåler å få en kritikk med noe negativt?
Brukerens avatar
ingvass
Multichampion

Presentasjon: viewtopic.php?f=20&t=153

Nytt innlegg Therese » 11 Jun 2013, 00:22

Kremfjes skrev: Hans mening og det han foretrekker bør komme i andre rekke.

Men den standarden kan jo tolkes ganske bredt... Jeg kan like to helt vidt forskjellige hunder som begge er innenfor standard.
Så det blir jo en smakssak til slutt..
JYPLINGEN:
CELUNAS GRAND SLAM (SOKKEN)
PRINSESSEN:
N UCH NV' 08 GOODSTAFF' S VILDVITTRA (PAMELA)
ENGELEN:
INT NORD N S DK UCH NV' 00- 05 GOODSTAFF' S JUST A DASH (LUDVIK)
Brukerens avatar
Therese
Veteran

Presentasjon: viewtopic.php?f=20&t=50

Nytt innlegg Trym&Stine » 11 Jun 2013, 00:50

kristin_nord skrev:(Sånn egentlig helt utenom hva tråden handler om) men kan noen forklare farger på sløyfer? Så er det enkelt å følge med :lol: *helt uten utstillingsviten*

Rød er exelent og da kommer du videre i første omgang, og skal konkurrere mot de andre som har fått rød i din klasse, får du itilegg CK (rosa) så skal du konkurrere mot alle de andre i samme kjønn som også har fått rød og rosa. Blå er very good (Er det ikke 4 stk som har fått rød skal du inn igjen å plassere deg i klassen din, men du kan ikke få CK) Gul er good og grønn er sufficient (med disse fargene ryker du rett ut med kritikken i hånda)

skjønner heller ikke hvorfor man gidder å stille hvis man blir sur hver gang man ikke vinner... Det er dommeren som bestemmer, og alle dommere har sin smak. Sånn er det bare!

Brukerens avatar
Trym&Stine
Veteran

Nytt innlegg Kremfjes » 11 Jun 2013, 01:05

Jeg har ingen problemer med å få negativ kritikk. Stiller tross alt på en del utstillinger i løpet av året. Og hvis en dommer ønsker å gi meg blå pga en eller annen feil som hunden har, er det helt i orden. Det har ingenting med det å gjøre.

Han så/fant feil på hunden, som hunden ikke har, og da må jeg få lov til å synes det er teit. Og vi har hatt det litt morsomt med det i ettertid. Man får det ikke mer moro enn man lager selv. :Teitbanan:

Jeg mener nå at en dommer burde ha som hovedmål å følge en standard jeg da, også for hun/han dømme etter preferanser i andre rekke. Eller så skjønner ikke jeg grunnen til at et finnes en standard. Men det er helt sikkert mulig at det er jeg som er teit. Men det er nå det jeg mener uansett hva andre måtte mene! :skål:

Og det er ingen som har vært sure ;)
Mvh
Lars og Heidi
www.foreverdiamond.no
Brukerens avatar
Kremfjes
Unghund

Nytt innlegg kristin_nord » 11 Jun 2013, 11:24

Trym&Stine skrev:
kristin_nord skrev:(Sånn egentlig helt utenom hva tråden handler om) men kan noen forklare farger på sløyfer? Så er det enkelt å følge med :lol: *helt uten utstillingsviten*

Rød er exelent og da kommer du videre i første omgang, og skal konkurrere mot de andre som har fått rød i din klasse, får du itilegg CK (rosa) så skal du konkurrere mot alle de andre i samme kjønn som også har fått rød og rosa. Blå er very good (Er det ikke 4 stk som har fått rød skal du inn igjen å plassere deg i klassen din, men du kan ikke få CK) Gul er good og grønn er sufficient (med disse fargene ryker du rett ut med kritikken i hånda)

skjønner heller ikke hvorfor man gidder å stille hvis man blir sur hver gang man ikke vinner... Det er dommeren som bestemmer, og alle dommere har sin smak. Sånn er det bare!

Ahaaa :P

Brukerens avatar
kristin_nord
Åpen

Presentasjon: viewtopic.php?f=20&t=4653

Nytt innlegg ingvass » 11 Jun 2013, 12:26

Kremfjes skrev:Jeg har ingen problemer med å få negativ kritikk. Stiller tross alt på en del utstillinger i løpet av året. Og hvis en dommer ønsker å gi meg blå pga en eller annen feil som hunden har, er det helt i orden. Det har ingenting med det å gjøre.

Han så/fant feil på hunden, som hunden ikke har, og da må jeg få lov til å synes det er teit. Og vi har hatt det litt morsomt med det i ettertid. Man får det ikke mer moro enn man lager selv. :Teitbanan:

Jeg mener nå at en dommer burde ha som hovedmål å følge en standard jeg da, også for hun/han dømme etter preferanser i andre rekke. Eller så skjønner ikke jeg grunnen til at et finnes en standard. Men det er helt sikkert mulig at det er jeg som er teit. Men det er nå det jeg mener uansett hva andre måtte mene! :skål:

Men som jeg skrev tidligere, hvorfor stiller dere ut dersom du ikke tåler å høre dommerens mening?

Alle står selvfølgelig fritt til å være uenig i dommerens dom, men du har tross alt betalt for meningen til akkurat DEN dommeren akkurat DEN dagen. :Bra!:

Så ser ikke helt problemet med å dvele på det. :vetikkehva:
Brukerens avatar
ingvass
Multichampion

Nytt innlegg Kremfjes » 11 Jun 2013, 15:02

For oss er det rett og slett en hobby :Teitbanan:

Vi har fått alt fra 0 til best in show, og stiller fortsatt og har ingen problemer med å få negativ kritikk :Bra!:
Hvis jeg hadde vært redd for det, hadde jeg ikke brukt tusenvis av kroner i løpet av et år, for å reise på utstillinger. Mulig jeg er teit, men så teit er jeg ikke.
Jeg er generelt ganske kritisk til mine egne hunder, og har målt de opp mot standarden flere ganger, og vet akkurat hvilke type feil/mangler de har.
Men det er lov til å sette krav til dommerne også, og det kan hende i enkelte tilfeller at dommeren rett og slett kan ta feil. Det er vel så vidt jeg vet menneskelig å gjøre feil innimellom. :tommelopp:

Jeg har heller ikke dvelt så mye over det, vi har rett og slett hatt det litt moro i etterkant :Bra!:
Vi har det generelt ganske gøy da, som sagt en hobby :Duskedame:
Mvh
Lars og Heidi
www.foreverdiamond.no
Brukerens avatar
Kremfjes
Unghund

Nytt innlegg ingvass » 11 Jun 2013, 22:24

Kremfjes skrev:For oss er det rett og slett en hobby :Teitbanan:

Vi har fått alt fra 0 til best in show, og stiller fortsatt og har ingen problemer med å få negativ kritikk :Bra!:
Hvis jeg hadde vært redd for det, hadde jeg ikke brukt tusenvis av kroner i løpet av et år, for å reise på utstillinger. Mulig jeg er teit, men så teit er jeg ikke.
Jeg er generelt ganske kritisk til mine egne hunder, og har målt de opp mot standarden flere ganger, og vet akkurat hvilke type feil/mangler de har.
Men det er lov til å sette krav til dommerne også, og det kan hende i enkelte tilfeller at dommeren rett og slett kan ta feil. Det er vel så vidt jeg vet menneskelig å gjøre feil innimellom. :tommelopp:

Jeg har heller ikke dvelt så mye over det, vi har rett og slett hatt det litt moro i etterkant :Bra!:
Vi har det generelt ganske gøy da, som sagt en hobby :Duskedame:

Du kan ikke si at dommeren gjør feil dersom du ikke er enig, det er jo dommerens mening :Bra!:
Brukerens avatar
ingvass
Multichampion

Nytt innlegg Kremfjes » 11 Jun 2013, 22:42

Nå har jeg skrevet flere ganger hva jeg mener om denne saken.
Jeg mener det jeg mener, og så får du mene det du mener!

God kveld :skål:
Mvh
Lars og Heidi
www.foreverdiamond.no
Brukerens avatar
Kremfjes
Unghund

Nytt innlegg Iren » 11 Jun 2013, 22:49

drama :Underholdende:
Great Chief's Demolitian Man *Veyron*
http://www.stamtavler.com/dogarchive/de ... ?id=114661
NJV-12 Jajcas Dream Diamond *Viper*
http://www.stamtavler.com/dogarchive/de ... ?id=136648
Brukerens avatar
Iren
Veteran

Presentasjon: viewtopic.php?f=20&t=10

Nytt innlegg sunasu » 14 Jun 2013, 11:48

Gratulerer til Redi og anita/staffgold med BIR!! :WIN: Nayeli blei BIM og NORSK UTSTILLINGSCHAMPION på lørdagen, :1918: :1918: :Kjempeglad: :Kjempeglad: :Kjempeglad: :love0032: :love0032: :WIN: for Dommer Larry Lunn som tydeligvis ikke alle er like glad i her inne......;)

"a very striking red&white bitch of very good confirmation. Head and mouthqualities are exc, with a good ratio muzzle to skull. Dark round eye and good earcarriage. Wide and deep to the forchest & well ribbed up. Moves very well."

Man vil vel aldri komme utenom at en dommer dømmer etter rasestandarden slik dommeren tolker den, og ut ifra hva han ser den dagen.....?? At dommerne har personlige preferanser vil vel også alltid være en del av hvordan h*n tolker standarden. Det er jo mange forskjellige "typer" innad i rasen, og alle liker jo ikke det samme, det ville vært trasig....

Jeg for min del er storfornøgd med helga, BIM og NUCH på lørdag og 4BTK på søndag. (Selv om dommeren på søn såg ut til å foretrekke de små mørke staffene, haha, Nayeli såg helt malplassert ut når beste tispe skulle plasseres, ALLE de andre var sånne søte små mørke tisper, også står uvesenet mitt til slutt i rekka og ser TOTALT "utafor" ut...! :rofl: :Teitbanan: :daueravlatter: :daueravlatter:

Gratulerer så masse til BIR/BIM på søndagen også, og til alle andre som er fornøgd med helga!! :WIN: :WIN:
Life is like a box of chocolate, you never know what you get....

NUCH Rock On All You Want *Nayeli* <3
N4 No Tears For Strangers-SullyErna *Sully* <3
sunasu
Unghund

Presentasjon: viewtopic.php?f=20&t=2451

ForrigeNeste

Gå til Utstillingsringen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester